HISTÒRIES MÀGIQUES, O NO, ENTRE COPES, AL VOLTANT D'UNA TAULA...


Per damunt de tot i sempre, vi Català, i al qui no li agradi que el follin.


"No sóc ningú, simplement un mindundi en aprenentatge constant ampolla rere ampolla"


Aquest és el punt de vista d'un malalt del vi, d'un winefucker, d'una persona senzilla (sempre), que amb el pas del temps, la maduresa i el seny (poc), ha profunditzat en un món únic que li aporta benestar, felicitat i riquesa emocional, un món de proximitat, un món senzill, que alguns intenten complicar-ho tot amb un elitisme desmesurat i l'esnobisme patètic de can fanga, però en el fons, un món planer i directe. Un món per compartir les sensacions a pèl, i on cada dia que passa, cada copa que es regala l'enriqueix una mica més. On el més important és saber-ho gaudir intentant evitar els condicionants externs (dropos), tant sols plasmar al paper el que li diu la copa, res més. Això sí, permeteu-me que la copa sigui Zalto, Riedel o Mark Thomas.

Aquesta és la visió d'un consumidor compulsiu, que decideix gaudir d'una ampolla de vi, i que pot expressar el que li aporta sense la pressió de quedar bé davant de ningú, ni d'haver de donar punts, ni lacres, ni sols, ni llunes, ni fulles, ni estrelles, ni la puta mare que ho va parir.., només la seva opinió, que en el fons és tant vàlida com qualsevol altre, o més.


Aquí arranca aquest blog, amb il.lusió, en el qual només vull donar a conèixer una mica més, des de la meva humil opinió, aquest món que a mi tant m'apassiona. Ni puntuar, ni criticar, només opinar, expressar i compartir-ho amb vosaltres. Sentir, escoltar, palpar, deixar que flueixin les sensacions. Sempre des del respecte i humilitat per poder entendre i gaudir d'aquest gran plaer.


Cada vi té una història darrere, cadascuna d'elles diferent, aquí les explicaré, intentaré crear un record per a cada ampolla, una anècdota, un instant que quedi escrit en el passat i perduri en el futur, mentre les gaudim al voltant d'una taula amb la bona gent de sempre.


Aquest és el meu diari personal, la meva vida a través d'una copa, les meves sensacions, les meves vivències, i si algú no li agraden, que calli i que el follin.



Sospechoso 2010

EL VI DE LES SIS ETIQUETES.

Com sóc! m'ha tornat a passar, m'he deixat influenciar pel nom i l'etiqueta!!! m'ha fet gràcia! això vol dir que la seva campanya de marketing funciona, perquè estic segur que no sóc l'únic, que és deixa portar per l'imatge. És una manera de descobrir nous vins estrangers, i en aquest cas un bon vi de la Terra de Castella. Una de les curiositats d'aquest vi, és que la mateixa ampolla, la podeu trobar amb sis etiquetes diferents, o sigui, sis sospitosos diferents, això està bé si el que vols és col.leccionar les ampolles.
Aquest vi el vàrem demanar Dissabte per dinar, aquí, al Bages, com ja sabeu continua la meva protesta per la poca implicació de gran part de la restauració en els vins d'aquí a casa nostra.
He de dir, en els cas d'aquest vi, que sort que no vàrem fer cas dels consells i recomanacions de la cambrera, més que res perquè no ens vàrem creure res del que ens va dir,  i no diré res més.....
També m'agradaria donar les gràcies a una de les persones que m'acompanyava durant el dinar, per la gran obra social del dia, realitzada al restaurant i que va concluir de forma espectacular i sublim.


V.T. DE CASTILLA.
Celler Uvas Felices.
Cupatge de Tempranillo i Tinta de Toro amb una criança de 6 mesos en bótes de roure francès i americà.
A la vista color robí intens de capa mitja amb rivet grana de llàgrima lenta net i brillant.
Al nas intensitat mitjana, on destaca la fruita vermella madura, especiat, vainilla, sensacions làctiques i torrats que es van transformant amb torrefactes, molt correcte.
A la boca és saborós, llaminer, d'entrada suau i pas fàcil, cremós, records a iogurt, afruitat, bona acidesa i tanicitat marcada sense molestar, fresc, final amb records especiats i força persistent.
Un vi fàcil de veure, que agradarà a tothom, sense complicacions.


El preu al Restaurant 13,80 euros a la botiga 8 euros.
Carreguen menys en els vins de fora que en els de casa. No ho puc entendre!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada