Odysseus 2011

VIATGE A ÍTACA.

Odysseus o Ulisses, heroi llegendari de la mitologia Grega, va néixer a Ítaca unes de les actuals illes Jòniques. Espòs de Penélope i pare de Telémaco, que va donar nom a la famosa Odissea d'Homer, i que es va passar deu anys lluitant a la guerra de Troia. Tot gira al voltant de la mitologia Grega, és a causa d'aquesta fascinació pel que van decidir retre homenatge al celler i als seus vins utilitzant aquestes referències gregues en els seus noms, tenint en compte a més que els grecs van ser els primers a plantar vinyes a la Península Ibèrica. Clarament en la seva etiqueta es fa referència a Troia, representat pel cavall de fusta que els grecs van regalar als troians.
Extraordinària Garnatxa blanca del Priorat, tot un espectacle.


D.O.Q. PRIORAT.
Bodega Puig Priorat.
Monovarietal de Garnatxa Blanca.
A la vista intens color groc daurat, gras, dens amb una densa i abundant llàgrima.
Al nas és molt intens, amb notes de fruita madura com el préssec, albercoc, pera, subtils records d'orellanes i de pell de taronja seca, mentolats i regalèssia, brioixeria, tocs vegetals i quelcom de flor, fons fumat i molt mineral, pedra humida.
A la boca és carnós, untuós amb bon cos, potent, ampli i amb un gran recorregut, sedós, equilibrat, records de tots els aromes trobats al nas, sobretot mineralitat, bona acidesa, fresc amb una gran persistència i un final llarg amb records mentolats.
Sense paraules.

Una Garnatxa espectacular, de gran versatilitat amb qualsevol tipus de maridatge, carn, peix, formatges.


El preu sobre els 17 euros.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada