Clos Abella 2006

LA MÀGIA DE PORRERA.

L'informalisme és un moviment pictòric que comprèn totes les tendències abstractes i gestuals que es van desenvolupar a Europa després de la segona Guerra Mundial, en paral.lel amb l'expressionisme abstracte estatunidenc. La base de tot informalisme és la resposta irada a la circumstància social en la qual viu l'individu. Especialment la sensibilitat que afecta a l'artista, que es manifesta respecte dels valors de la societat establerta dominant per mitjà de l'espontaneïtat gestual quasi instintiva i biològica, que les afeccions anímiques i de sentiment provoquen en el temperament humà.
Josep Guinovart i Bertran va ser un d'aquests pintors informalistes, que amb la seva inspiració en les vinyes i el paisatge del Priorat reflexen l'esperit d'arrelament a la terra en totes les etiquetes dels vins del celler.


D.O.Q. PRIORAT.
Celler Marco Abella.
Cupatge de Garnantxa, Carinyena, Cabernet i Shiraz amb una criança de 24 mesos en bótes de roure francès.
A la vista color picota fosc de capa mitja-alta i rivet granatós, de llàgrima molt densa i abundant que ens tinta la copa, net i brillant.
Al nas és de gran intensitat i molt complexe, de primeres, sotabosc, brasa, tabac, fumats i molta mineralitat, a mesura que respira, l'espectacle augmenta, molta fruita negra i vermella madura, prunes, móres, nabius, gerds, records florals, espígol, regalèssia, i la cosa continua, cafè, bombó de licor, balsàmic, mentolats i subtils tocs especiats, nou moscada, records de romaní i fins torrats. Quin nas tant intens i potent.
A la boca el show no para, és realment deliciós, pel meu gust es clar, amb una gran fruitositat, potent i amb molt caràcter però aquest 2006 molt elegant i seductor, records de melmelades de fruita negra, agradables torrats, cafè i cacau, és sedós i molt ampli, amb una acidesa molt fresca i uns tanins madurs i polits, fons mineral i especiat amb notes mentolades i un final molt llarg i d'una persistència enorme.





El preu ni el recordo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada