HISTÒRIES MÀGIQUES, O NO, ENTRE COPES, AL VOLTANT D'UNA TAULA...


Per damunt de tot i sempre, vi Català, i al qui no li agradi que el follin.


"No sóc ningú, simplement un mindundi en aprenentatge constant ampolla rere ampolla"


Aquest és el punt de vista d'un malalt del vi, d'un winefucker, d'una persona senzilla (sempre), que amb el pas del temps, la maduresa i el seny (poc), ha profunditzat en un món únic que li aporta benestar, felicitat i riquesa emocional, un món de proximitat, un món senzill, que alguns intenten complicar-ho tot amb un elitisme desmesurat i l'esnobisme patètic de can fanga, però en el fons, un món planer i directe. Un món per compartir les sensacions a pèl, i on cada dia que passa, cada copa que es regala l'enriqueix una mica més. On el més important és saber-ho gaudir intentant evitar els condicionants externs (dropos), tant sols plasmar al paper el que li diu la copa, res més. Això sí, permeteu-me que la copa sigui Zalto, Riedel o Mark Thomas.

Aquesta és la visió d'un consumidor compulsiu, que decideix gaudir d'una ampolla de vi, i que pot expressar el que li aporta sense la pressió de quedar bé davant de ningú, ni d'haver de donar punts, ni lacres, ni sols, ni llunes, ni fulles, ni estrelles, ni la puta mare que ho va parir.., només la seva opinió, que en el fons és tant vàlida com qualsevol altre, o més.


Aquí arranca aquest blog, amb il.lusió, en el qual només vull donar a conèixer una mica més, des de la meva humil opinió, aquest món que a mi tant m'apassiona. Ni puntuar, ni criticar, només opinar, expressar i compartir-ho amb vosaltres. Sentir, escoltar, palpar, deixar que flueixin les sensacions. Sempre des del respecte i humilitat per poder entendre i gaudir d'aquest gran plaer.


Cada vi té una història darrere, cadascuna d'elles diferent, aquí les explicaré, intentaré crear un record per a cada ampolla, una anècdota, un instant que quedi escrit en el passat i perduri en el futur, mentre les gaudim al voltant d'una taula amb la bona gent de sempre.


Aquest és el meu diari personal, la meva vida a través d'una copa, les meves sensacions, les meves vivències, i si algú no li agraden, que calli i que el follin.



Sant Llogari 2008

EL MEU PETIT INSTANT.

Hi ha vegades que la vida et sorprèn amb moments inesperats, sorpreses espontànies, instants màgics, alegries i detalls plens de sentiment, tant sols cal un somriure o una subtil carícia o una senzilla rialla, aquell moment compartit on et trobes bé, a gust, on tot és positiu i les paraules són molt més que simples lletres entrellaçades per comunicar-nos, les paraules flueixen i finalment desapareixen, però allò que ens queda és el que realment importa, el que ens fa més forts i poderosos per poder gaudir de la vida, cadascú a la seva manera, però en definitiva gaudir-la. És traca d'això, oi??
En el fons, són el conjunt dels petits instants de la nostra vida el que ens fa ser més feliços cada dia.

Aquest cava ha estat un d'aquells petits instants, en una nit que va ser fantàstica, vaig tenir el privilegi i la gran sort de descobrir un dels meus instants, gràcies Roger.
Potser no serà un Cava Parker o Peñin, i potser mai tindrà un gran reconeixement, segurament molt poca gent serà capaç d'apreciar-lo, o potser ni tant sols serà un bon cava per d'altres, però a mi em va agradar molt i aquesta és la meva petita aportació, el meu minúscul gra de sorra i el meu reconeixement cap aquesta gent que estima el que fa i ho fa bé.


SENSE D.O.
La Cofraria del Cava de Monistrol de Calders.
Cupatge de Xarel.lo, Macabeu i Parellada i ha estat uns 15 mesos en ampolla.
Cada Setmana Santa entre els 6 amics que formen part de la Cofraria fan uns 1000 ampolles l'any.
Compren el most amb la primera fermentació ja realitzada, degut a la seva infraestructura i l'elevat cost de la maquinària, i ells s'ocupen de la segona fermentació amb el vi base el qual hi afegeixen el tiratge, a partir d'aquí les ampolles es deixen en repòs a les caves uns 12-15 mesos fins el moment del seu degollament.

A la vista color groc palla intens amb reflexes daurats, net i brillant, de bombolla fina, petita.
Al nas, intensitat aromàtica mitja, més que correcte, destaquen aromes cítrics amb tocs de fruita blanca i m'atreviria a dir, amb pinzellades florals, però molt subtils, sobre un fons on apareixen suaus aromes de criança, pastisseria, poc perceptibles i records d'ametlla.
A la boca és fresc, lleuger, agradable, equilibrat, amb bona acidesa, i amb un bon pas del carbònic, fàcil de beure i amb una persistència més que correcte.


Em queda una segona ampolla que cataré amb més tranquilitat.
Born in Penedès made in Pla de Bages.
No té preu perquè no està a la venta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada