HISTÒRIES MÀGIQUES, O NO, ENTRE COPES, AL VOLTANT D'UNA TAULA...


Per damunt de tot i sempre, vi Català, i al qui no li agradi que el follin.


"No sóc ningú, simplement un mindundi en aprenentatge constant ampolla rere ampolla"


Aquest és el punt de vista d'un malalt del vi, d'un winefucker, d'una persona senzilla (sempre), que amb el pas del temps, la maduresa i el seny (poc), ha profunditzat en un món únic que li aporta benestar, felicitat i riquesa emocional, un món de proximitat, un món senzill, que alguns intenten complicar-ho tot amb un elitisme desmesurat i l'esnobisme patètic de can fanga, però en el fons, un món planer i directe. Un món per compartir les sensacions a pèl, i on cada dia que passa, cada copa que es regala l'enriqueix una mica més. On el més important és saber-ho gaudir intentant evitar els condicionants externs (dropos), tant sols plasmar al paper el que li diu la copa, res més. Això sí, permeteu-me que la copa sigui Zalto, Riedel o Mark Thomas.

Aquesta és la visió d'un consumidor compulsiu, que decideix gaudir d'una ampolla de vi, i que pot expressar el que li aporta sense la pressió de quedar bé davant de ningú, ni d'haver de donar punts, ni lacres, ni sols, ni llunes, ni fulles, ni estrelles, ni la puta mare que ho va parir.., només la seva opinió, que en el fons és tant vàlida com qualsevol altre, o més.


Aquí arranca aquest blog, amb il.lusió, en el qual només vull donar a conèixer una mica més, des de la meva humil opinió, aquest món que a mi tant m'apassiona. Ni puntuar, ni criticar, només opinar, expressar i compartir-ho amb vosaltres. Sentir, escoltar, palpar, deixar que flueixin les sensacions. Sempre des del respecte i humilitat per poder entendre i gaudir d'aquest gran plaer.


Cada vi té una història darrere, cadascuna d'elles diferent, aquí les explicaré, intentaré crear un record per a cada ampolla, una anècdota, un instant que quedi escrit en el passat i perduri en el futur, mentre les gaudim al voltant d'una taula amb la bona gent de sempre.


Aquest és el meu diari personal, la meva vida a través d'una copa, les meves sensacions, les meves vivències, i si algú no li agraden, que calli i que el follin.



Nicolás Tricó 2013

EL FILL TARDÀ

Les vivències infantils ens marquen molt. No podem negar que ens passem la resta de la nostra vida rememorant sensacions que van tenir el seu origen en moments concrets de la nostra infantesa i que acaben per conformar la nostra personalitat. L'elaboració del vi i tot el que implica al llarg de l'any, era part del món que va envoltar la meva infància.

Com en gran part dels pobles gallecs, a cada casa s'elaborava el vi per al consum de l'any i això requeria de la participació dels membres de la família. Per a mi, això significava sortir al camp amb el meu avi, en matins freds, per plantar ceps reproduïdes i que més tard s'injertaban. L'olor que desprenia la terra humida m'envoltava i sentia la caloreta que emanava d'ella quan em ficava en les rases que, en gallec, en diem "Valeiras". Era un ritual repetit any rere any, fins que el camp seguia el seu cicle i finalment maduraven primer raïm.

Potser un dels records més vius que tinc i que, encara avui, em torna a la memòria en cada verema, és la d'una petita parra molt vella que hi havia a casa. Era una sola soca però que em proporcionava el gran plaer de cada verema. Quan el raïm a la fi estava madur, el meu avi em deixava l'únic raïm que donava, només per a mi. Era un plaer menjar-me el raïm, directament a mossegades, subjectant el raïm amb les dues mans. Recordo un raïm molt dolç, saborosa, molt sucosa ... Em veig amb tot el suc regalimant per la cara i gaudint d'una experiència tan natural i propera com esperada.

 Era un gust sublim que m'ha fixat el sabor de l'autèntic albariño de tota la vida i que evoca tot un món d'emocions i moments lligats a la nostra terra i costums. És el que cada anyada intento retrobar en els albariños que elaboro.

"José Antonio López"


D.O. RÍAS BAIXAS
Compañía de Vinos Tricó
Monovarietal d'Albariño amb una criança de 12 mesos en dipòsits d'inox amb les mares i 12 mesos en ampolla.
A la vista color daurat amb tons llimona, gras, amb llàgrima fina, net i brillant.
Al nas és de molta complexitat i amb una bona evolució, codony, notes de fruita blanca, aromes d'albercoc i de pinya, amb alguna nota floral més evolucionada cap a flors seques, aromes balsàmics, fonoll, llorer,  i molta mineralitat recordant el granit i la pedra seca.

A la boca és un vi de molt volum, de textura austera, untuós, elegant, ampli i de pas envoltant, molt madur i estructurat i amb notes d'evolució, és un vi molt saborós marcat per la fruita molt madura i les notes minerals, acidesa correcta, un vi profund, intens i gras amb notes amargues molt subtils i una gran persistència amb un final llarg amb notes salines.



Un Albariño atípic, amb unes característiques úniques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada