HISTÒRIES MÀGIQUES, O NO, ENTRE COPES, AL VOLTANT D'UNA TAULA...


Per damunt de tot i sempre, vi Català, i al qui no li agradi que el follin.


"No sóc ningú, simplement un mindundi en aprenentatge constant ampolla rere ampolla"


Aquest és el punt de vista d'un malalt del vi, d'un winefucker, d'una persona senzilla (sempre), que amb el pas del temps, la maduresa i el seny (poc), ha profunditzat en un món únic que li aporta benestar, felicitat i riquesa emocional, un món de proximitat, un món senzill, que alguns intenten complicar-ho tot amb un elitisme desmesurat i l'esnobisme patètic de can fanga, però en el fons, un món planer i directe. Un món per compartir les sensacions a pèl, i on cada dia que passa, cada copa que es regala l'enriqueix una mica més. On el més important és saber-ho gaudir intentant evitar els condicionants externs (dropos), tant sols plasmar al paper el que li diu la copa, res més. Això sí, permeteu-me que la copa sigui Zalto, Riedel o Mark Thomas.

Aquesta és la visió d'un consumidor compulsiu, que decideix gaudir d'una ampolla de vi, i que pot expressar el que li aporta sense la pressió de quedar bé davant de ningú, ni d'haver de donar punts, ni lacres, ni sols, ni llunes, ni fulles, ni estrelles, ni la puta mare que ho va parir.., només la seva opinió, que en el fons és tant vàlida com qualsevol altre, o més.


Aquí arranca aquest blog, amb il.lusió, en el qual només vull donar a conèixer una mica més, des de la meva humil opinió, aquest món que a mi tant m'apassiona. Ni puntuar, ni criticar, només opinar, expressar i compartir-ho amb vosaltres. Sentir, escoltar, palpar, deixar que flueixin les sensacions. Sempre des del respecte i humilitat per poder entendre i gaudir d'aquest gran plaer.


Cada vi té una història darrere, cadascuna d'elles diferent, aquí les explicaré, intentaré crear un record per a cada ampolla, una anècdota, un instant que quedi escrit en el passat i perduri en el futur, mentre les gaudim al voltant d'una taula amb la bona gent de sempre.


Aquest és el meu diari personal, la meva vida a través d'una copa, les meves sensacions, les meves vivències, i si algú no li agraden, que calli i que el follin.



Chocolate Block 2010

DE TOT MENYS XOCOLATA..

No!! tranquils, no és que se m'hagi girat la castanya, segueixo amb el blog de vins!!. Aquest és el nom que li han posat a aquest vi Sudafricà. No deixa de ser curiós, basicament perquè us puc assegurar que la xocolata, no hi és per enlloc. Bé.., després d'una hora a la copa, podriem dir que els tocs torrefactes que apareixen, són cacau o xocolata. Després de reflexionar profundament en el tema, arribo a la conclussió, de que el nom, potser no té res a veure amb el vi, o si, o..., no sé! potser el color del vi els recordava a la xocolata amb cirera, o el fill del propietari és adicte al cacau, o simplement és marketing, un nom atractiu perquè la gent s'hi fixi, els cridi l'atenció i el comprin. Si realment és així, ole, ole i oleeee!!! amb mi els ha funcionat, he de dir que jo vaig comprar aquest vi perquè em va fer gràcia el nom. (Sóc així de burrot!!).
Aquest és el segon vi, que vaig portar a casa el sogre ( recordeu? el paradís del Maset del Lleó!!), és un vi que em va agradar força, amb caràcter.
(Si voleu profunditzar una mica més en la història del meu Sogre visiteu l'entrada del Petit Bernat 2012)

DO. FRANSCHHOEK
Celler  Boekenhoutskloof  (tranquils! es diu així, no és que tingui rampes als dits quan escric).
Copatge de Syrah, Garnatxa, Cabernet Sauvignon, Cinsault i Viognier amb una criança de 15 mesos en roure francès.
A la vista, color vermell robí, de capa mitja-alta, intens, net i brillant
Al nas és expressiu, bona intensitat de la fruita amb un bon equilibri amb la fusta, especiat, floral, records fumats i minerals, tocs de regalèssia. A mesura que passa el temps millora amb aromes. Si ens hi esforcem mooolt, trobarem la xocolata, ànims!!.
A la boca, és elegant, llaminer, sedós, amb un bon cos i uns tanins ben integrats en el conjunt, records de la fruita i la fusta,  final llarg.
Un vi interessant a un preu massa elevat.


30 euros!!!! que val l'ampolleta dels c....lns!!!




   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada