HISTÒRIES MÀGIQUES, O NO, ENTRE COPES, AL VOLTANT D'UNA TAULA...


Per damunt de tot i sempre, vi Català, i al qui no li agradi que el follin.


"No sóc ningú, simplement un mindundi en aprenentatge constant ampolla rere ampolla"


Aquest és el punt de vista d'un malalt del vi, d'un winefucker, d'una persona senzilla (sempre), que amb el pas del temps, la maduresa i el seny (poc), ha profunditzat en un món únic que li aporta benestar, felicitat i riquesa emocional, un món de proximitat, un món senzill, que alguns intenten complicar-ho tot amb un elitisme desmesurat i l'esnobisme patètic de can fanga, però en el fons, un món planer i directe. Un món per compartir les sensacions a pèl, i on cada dia que passa, cada copa que es regala l'enriqueix una mica més. On el més important és saber-ho gaudir intentant evitar els condicionants externs (dropos), tant sols plasmar al paper el que li diu la copa, res més. Això sí, permeteu-me que la copa sigui Zalto, Riedel o Mark Thomas.

Aquesta és la visió d'un consumidor compulsiu, que decideix gaudir d'una ampolla de vi, i que pot expressar el que li aporta sense la pressió de quedar bé davant de ningú, ni d'haver de donar punts, ni lacres, ni sols, ni llunes, ni fulles, ni estrelles, ni la puta mare que ho va parir.., només la seva opinió, que en el fons és tant vàlida com qualsevol altre, o més.


Aquí arranca aquest blog, amb il.lusió, en el qual només vull donar a conèixer una mica més, des de la meva humil opinió, aquest món que a mi tant m'apassiona. Ni puntuar, ni criticar, només opinar, expressar i compartir-ho amb vosaltres. Sentir, escoltar, palpar, deixar que flueixin les sensacions. Sempre des del respecte i humilitat per poder entendre i gaudir d'aquest gran plaer.


Cada vi té una història darrere, cadascuna d'elles diferent, aquí les explicaré, intentaré crear un record per a cada ampolla, una anècdota, un instant que quedi escrit en el passat i perduri en el futur, mentre les gaudim al voltant d'una taula amb la bona gent de sempre.


Aquest és el meu diari personal, la meva vida a través d'una copa, les meves sensacions, les meves vivències, i si algú no li agraden, que calli i que el follin.



Xitxarel.lo 2014

TRONAT I MALPARIT.

Segon Xitxarel.lo que entra a l'exclusiu i selecte bloc de Xineuavins, i això és realment un privilegi de veritat, sóc un flipamandonguilles i un pilota. La primera va ser l'anyada 2012 i ara li ha tocat el rebre al tronat del 2014. Per curiositat i perquè sóc un xafarder i una mica gamarús, vaig buscar al Gran Diccionari de la Llengua Catalana el significat del mot xitxarel.lo, i segons ens diu, el xitxarel.lo és un aprenent d'home, un jove de primera volada, un baliga-balaga, i segons tinc entès, potser m'equivoco, ve del mallorquí xítxero que significa, pèsol, però com ja us he dit d'això no n'estic del tot segur, però m'agrada fer-me el set ciències ni que de vegades sembli un mitja merda, i una mica grillat, però la veritat és que en el fons sóc una mica mala peça, pilota i poca-solta, tot i que la gent que em coneix pensa que estic un pèl foll i sóc un il.luminat, gamarús i una mica notes.
Salut a tots el pixapins, cafres, pencos, dropos, penjats, carrinclons, cardos, staquirots, passerells, garrepes, xulos, figues, esquila-tontos, covards, moderns i tabalots.


D.O. PENEDÈS.
Celler Martí Serdà
Monovarietal de Xarel.lo sense criança en fusta.
A la vista ens mostra color groc palla pàl·lid amb reflexes verdosos, net i brillant.
Al nas records de fruita blanca, poma verda i sobretot pera sucosa, notes cítriques de llimona, i agradables aromes de primavera i florals, com les roses, i subtils records minerals.
A la boca és sedós amb una agradable sensació d'untuositat i subtil cremositat, del batonnage, notes de la fruita blanca, acidesa justa, fresc, amb un punt de salinitat???, records cítrics que li aporten una bona persistència, de final llarg amb agradables notes anisades.
Salut Sapastres!!



Un tronat molt recomanat.


Segurament el més Fatxenda del Penedès.


El preu uns 9-10 euros.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada